آموزش بیش از 937 حرفه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گيلان به دانش آموزان و دانشجویان

محمد حسيني، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گيلان گفت: بيش از 937 حرفه آموزشی در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکزآموزش فنی و حرفه ای به دانش آموزان و دانشجویان استان گيلان آموزش داده می شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گيلان، در تابستان سال جاری 29 تا 30 هزار نفر ساعت دانش آموزان و دانشجو از آموزش های مهارتی در رشته هایی از قبیل: جوشکاری، تراشکاری، دوخت کیف چرمی و گل سازی برخوردار می شوند.

محمد حسيني، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گيلان، ضمن اعلام این خبر گفت: توجه به رویکردهای مهارتی برای اوقات فراغت جوانان ، مهمترین برنامه این اداره کل در سه ماهه تابستان خواهد بود.

وی افزود: فنی و حرفه ای این استان با دارا بودن 22 مرکز ثابت دولتی و 782 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای آمادگی ارائه آموزش های مهارتی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را دارد.

حسيني، تأکید کرد: هر دانش آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول اوقات فراغت آموزش دیده و نه تنها از لحاظ تئوری، بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز کارآزموده باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گيلان، کارآفرینی را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: برای دستیابی به جامعه ای پویا باید توجه ویژه به کارآفرینی، ایجاد روحیه مهارت آموزی را در جوانان و دانش آموختگان ایجاد کرد.

حسيني، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، در ادامه آمار مهارت آموختگان این اداره کل را در سال گذشته 36 هزار و 272 نفر اعلام کرد و افزود:  این تعداد در قالب 5 میلیون و 564 هزار 464 نفر/ ساعت در مراکز دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه ای استان آموزش های  مهارتی را فرا گرفتند.

 

  • تاریخ درج : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۰ تير ساعت ۰۶:۵۷
  • تعداد بازدید: 1549